DodgeTalk Forum banner

1998 Dodge Ram 5.9 start een keer, slaat af en loopt dan niet meer, alleen startmotor

6.3K views 9 replies 5 participants last post by  Sdupr0301  
#1 ·
Vorig jaar kocht ik een Dodge Ram uit 1998. Toen ik hem kocht, vertelde de vorige eigenaar me dat de truck goed liep en reed tot hij op een dag vlam vatte tijdens het rijden. Hij had niet de tijd of de gezondheid om hem te repareren, dus kocht ik hem en probeerde hem te diagnosticeren. Tot nu toe heb ik de krukaspositiesensor (tussen motor en transmissie) vervangen, een nieuwe brandstofpomp, een nieuw brandstoffilter en een gebruikte pcm van een 1999 ram onderdelen truck geïnstalleerd en toch kan ik hem alleen bij de eerste poging aan de praat krijgen. Hij loopt maar een paar seconden en slaat dan af. Als hij de eerste keer afslaat, doet hij niets anders dan ronddraaien en niet meer starten. Als ik hem die paar seconden aan de praat krijg, klinkt de motor goed en sterk, maar ik weet het niet meer. Ik heb vonk, brandstof en compressie. Waar zou ik naar kunnen kijken bij deze truck? Alle hulp wordt gewaardeerd.

#5 ·
Ik heb vorig jaar een 1998 Dodge Ram gekocht. Toen ik hem kocht, vertelde de vorige eigenaar me dat de truck goed liep en reed totdat hij op een dag tijdens het rijden uitviel. Hij had niet de tijd of de gezondheid om hem te repareren, dus kocht ik hem en probeerde hem te diagnosticeren. Tot nu toe heb ik de krukaspositiesensor (tussen motor en transmissie) vervangen, een nieuwe brandstofpomp vervangen, een nieuw brandstoffilter en een gebruikte pcm van een 1999 ram onderdelen truck geïnstalleerd en toch kan ik hem alleen bij de eerste poging starten. Hij loopt maar een paar seconden en slaat dan af. Als hij de eerste keer afslaat, doet hij niets anders dan ronddraaien en niet meer starten. Als ik hem die paar seconden aan de praat krijg, klinkt de motor goed en sterk, maar ik ben ten einde raad. Ik heb vonk, brandstof en compressie. Waar zou ik naar kunnen kijken bij deze truck? Alle hulp wordt gewaardeerd

#7 ·
Sorry voor de late reactie, ik ben eindelijk toegekomen aan het werken aan de 98 dodge ram 5.9. Na veel diagnose en het vervangen van de brandstofpomp, krukaspositiesensor, alle relais die betrokken zijn bij de motor en ontsteking, verdeler, bobine, bougies, pcm, koelvloeistoftemperatuursensor, instrumentenpaneel, gasklep, bleek de boosdoener een verstopt katalytisch filter te zijn. Nadat ik de bougies had verwijderd en zag dat ze volledig nat en zwart waren, besloot ik beide uitlaatflenzen naar de uitlaatspruitstukken los te schroeven en de motor sloeg meteen aan, liep een paar minuten onregelmatig, stabiliseerde zich daarna en liep geweldig. Morgen ga ik de katalysatoren uithollen en de uitlaatpijpflensbouten weer op het spruitstuk plaatsen. Bedankt aan iedereen die heeft gereageerd, ik waardeer de hulp en het advies.

#9 ·
Vandaag heb ik de katalysator eruit gehaald en hij liep en draaide stationair, hoewel niet perfect, maar het is vooruitgang aangezien hij nog nooit langer dan een paar seconden heeft gelopen, maar vandaag draaide hij stationair en liep onregelmatig, echter geen acceleratie met het gaspedaal ingedrukt. Ik weet dat de brandstofinjectoren worden bestuurd door de verdeler, dus besloot ik deze te verwijderen en de motor op TDC te zetten en de verdeler opnieuw te installeren en de timing af te stellen met mijn Maximus 4.0 scantool en hij wil de synchronisatie precies op 0, maar de mijne leest tussen -0 en 1, niet precies 0 zoals het zou moeten zijn. Terwijl ik hem scande, dacht ik, zou de ketting bij 270.000 mijl overmatig speling kunnen hebben? Waardoor de timing een beetje verkeerd staat, dus toen ik na ongeveer 30 minuten draaien weer onder de motorkap keek, zag ik dat beide uitlaatspruitstukken roodgloeiend waren. Ideeën?

#10 ·
Vandaag heb ik de katalysator eruit gehaald en hij liep en draaide stationair, niet perfect, maar het is vooruitgang, want hij heeft nog nooit langer dan een paar seconden gelopen, maar vandaag draaide hij stationair en liep onregelmatig, maar geen acceleratie met het gaspedaal ingedrukt. Ik weet dat de brandstofinjectoren worden bestuurd door de verdeler, dus besloot ik hem te verwijderen en de motor op TDC te zetten en de verdeler opnieuw te installeren en de timing in te stellen met mijn Maximus 4.0 scantool en hij wil de synchronisatie precies op 0, maar de mijne leest tussen -0 en 1, niet precies 0 zoals het zou moeten zijn. Terwijl ik hem aan het scannen was, dacht ik dat bij 270.000 mijl de ketting overmatig speling zou kunnen hebben? Veroorzaakt de timing een beetje afwijking, dus toen ik na ongeveer 30 minuten draaien weer onder de motorkap keek, zag ik dat beide uitlaatspruitstukken roodgloeiend waren, ideeën?
Nieuws?

You have insufficient privileges to reply here.